Webanalytics


Google Analytics dashboard

Meten is weten!

Een van de grote voordelen van online marketing is dat alles direct meetbaar is. Maar met het implementeren van een webanalytics pakket bent u er niet. De uitdaging ligt in het omzetten van de analytics data naar waardevolle informatie voor de organisatie, om er vervolgens daadwerkelijk optimalisatie acties aan te kunnen koppelen. Deze stap, het juist interpreteren van webanalytics data en daar naar handelen is cruciaal voor elke (online) marketing strategie. Toch doen veel bedrijven dit niet of te beperkt. Web Analytics geeft heldere inzichten en uitgebreide informatie over de prestaties van de website & inzicht in de resultaten van de online activiteiten. Door goede analyse van de statistieken kunnen we verbeteringen aanbrengen in het aankoopproces van de webshop.

DOZYN Online Marketing helpt u bij het implementeren van het webanalytics systeem en zorgt dat de juiste informatie inzichtelijk wordt gemaakt door middel van dashboards. Daarnaast kunnen wij zorgen voor de periodieke verspreiding van de rapporten inclusief onze analyse.

Kijk ook eens naar onze Google analytics dashboard lijst, hier delen wij gratis te downloaden voorbeeld dashboards en rapporten.

 

Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie Hierbij kijken we bijvoorbeeld naar zaken als klikpaden, salesfunnels, offerte straten en meer. Het doel is betere prestaties van de webpagina's door deze te testen, te analyseren en vervolgens te optimaliseren. (bv door a/b testing). Het effect van bepaalde uitingen op de website meten. Samen met kennis over de doelgroep leidt dit uiteindelijk tot betere website prestaties. We krijgen bijvoorbeeld meer informatie over de uitingen op de website, grafische elementen of de efficiëntie van een bestel- cq contactproces. Als we weet wat werkt en wat juist niet werkt, kunnen we aanpassingen maken die de website nog beter doen converteren.